Fonte: https://www.konami.com/efootball/pt-br/page/2023/season1_patch-notes_v2-00
Saudações a todos os amantes do futebol do mundo.
A nova temporada finalmente chegou e temos o prazer de apresentar a atualização para a v2.0.0 do eFootball™ 2023.
[PlayStation®5, PlayStation®4, Xbox Series X|S, Xbox One, Windows, Steam®, iOS, Android]
*Ajustes listados abaixo incluem alterações implementadas na atualização para a v1.1.4 do eFootball™ 2022.
Correções e ajustes na jogabilidade
Esta atualização marca o início de mais uma nova temporada. Nesta atualização, demos ênfase na melhoria do realismo e da competitividade de partidas contra usuários. Por conta disso, fizemos diversas melhorias e ajustes com base nos temas “jogabilidade”, “individualidade dos jogadores” e “equilíbrio do jogo”.
Vamos dar uma olhada mais a fundo em algumas das melhorias que fizemos nesta atualização.
Melhorias na jogabilidade
Nesta atualização, implementamos melhoria na resposta dos movimentos dos jogadores durante situações de ataque e defesa.
Sabemos que houve situações de aplicação excessiva da inércia dos jogadores durante a defesa, especialmente ao trocar de direção ou parar completamente enquanto acelera. Por isso, implementamos ajustes na aplicação da inércia. Agora, os jogadores vão conseguir reagir com mais rapidez às alterações repentinas de direção do adversário e também vão conseguir virar com mais facilidade para perseguir adversários.
No ataque, implementamos melhorias no controle da bola ao revisar as animações de drible e a velocidade dos toques.
Esses ajustes certamente aumentarão a competitividade nos confrontos entre atacante e defensor.
Melhorias nas individualidades dos jogadores
Por outro lado, também revisamos como a individualidades dos jogadores é representada no jogo.
Até agora, o atributo de aceleração era o fator determinante na velocidade do movimento e na aceleração em situações de defesa. Isso criou um problema em que defensores com habilidade de defesa alta não eram representados de forma adequada se eles não tivessem uma aceleração alta. Por outro lado, atacantes (que normalmente não têm muita aptidão defensiva) conseguiam recuperar a bola facilmente no ataque contanto que tivessem uma aceleração alta.
Para corrigir esse problema, fizemos ajustes nos critérios de quais atributos afetam a aceleração dos jogadores na defesa. Os atributos "Talento defensivo" e "Talento de GO" também serão levados em consideração ao determinar a velocidade do movimento e a aceleração dos jogadores.
Isso quer dizer que defensores com grande Talento defensivo e goleiros com grande Talento de GO chegarão na bola mais rapidamente na defesa, enquanto atacantes com pouco talento defensivo não conseguirão acelerar tanto em situações de defesa.
De forma semelhante, também revisamos os critérios de quais atributos afetam o controle da bola.
Como na situação anterior, a agilidade do controle de bola dos jogadores era influenciada apenas pelo atributo de aceleração. Isto foi alterado para fazer com que o atributo de controle de bola seja levado em consideração.
Além disso, diminuímos o efeito da altura dos jogadores na habilidade do controle de bola.
Com isso, mesmo que o jogador tenha bastante altura ele ainda conseguirá controlar a bola com agilidade contanto que ele tenha um atributo de controle de bola alto o suficiente.
Fintas também foram revisadas de forma similar, com o impacto do atributo de drible do jogador sendo amplificado e o efeito da altura sendo diminuído.
Com isso, mesmo que o jogador tenha bastante altura ele ainda conseguirá fazer fintas com agilidade contanto que ele tenha um atributo de drible alto o suficiente.
Outro ponto que chamou a nossa atenção sobre as fintas é o fato dos jogadores conseguirem fazer fintas seguidamente de forma não natural, além de conseguirem fazer fintas rápidas e incisivas mesmo quando estão cansados.
Por conta disso, implementamos ajustes à velocidade das fintas para que ela diminua conforme a resistência do jogador diminui. Além disso, a velocidade das fintas também sofrerá impacto do cansaço temporário, o cansaço que se acumula cada vez que o jogador faz fintas seguidas (mas que se recupera quando ele parar de fazer as fintas seguidas).
Fazer fintas seguidas também causará uma maior redução da resistência do jogador ao longo da partida, fazendo com que ele se canse mais rapidamente.
Além do citado, também fizemos diversos outros ajustes para refletir melhor a individualidade dos jogadores.
Jogadores que não tinham sua individualidade bem expressada no passado vão poder jogar de acordo com seus pontos fortes, o que vai abrir novas abordagens táticas e mais possibilidades de uso desses jogadores.
Ajustes na jogabilidade
A equipe de jogabilidade monitora e ajusta o equilíbrio do jogo regularmente em busca de uma experiência melhor para os usuários. Os ajustes não são realizados apenas com base nas pesquisas que realizamos com frequência, mas também nos dados estatísticos das muitas partidas disputadas, nos vídeos publicados em redes sociais, etc.
Aqui estão alguns dos ajustes na jogabilidade que foram implementados nesta atualização.
Defesa de escanteios
Escanteios representam oportunidades de gol com frequência no futebol do mundo real. No entanto, sabemos que os padrões de gols feitos a partir de escanteios não eram realísticos nas versões anteriores do jogo. Por isso, ajustamos a trajetória e a precisão das cobranças.
Também ajustamos o posicionamento e as reações dos defensores e do goleiro.
Defesa logo após o pontapé inicial
Outro problema é que muitos gols estavam sendo marcados logo depois do pontapé inicial, o que não é tão comum no futebol real.
Isto também foi corrigido ao ajustar o posicionamento da marcação da defesa e da linha defensiva no momento do pontapé inicial. Os ajustes servem para diminuir as situações em que uma marcação individual não natural permite que jogadores adversários fiquem livres.
Estilo de jogo da equipe “Passe longo”
O estilo de jogo da equipe “Passe longo” é a essência da reconhecida tática “Route 1 football”. Neste estilo de jogo, o time tenta usar passes longos na direção de um jogador alvo, que por sua vez faz o máximo para reter a posse de bola na frente. Isso permite que os outros jogadores consigam subir a linha de ataque rápidamente, gerando oportunidades de gol.
No entanto, os meio-campistas se posicionavam muito a frente no campo para receberem o passe longo, fazendo com que o jogador alvo tivesse trabalho para conseguir reter a bola e passar com sucesso. Isso também gerava um risco maior de contra-ataques em casos que o passe longo era interceptado.
Para corrigir o problema, ajustamos o posicionamento dos jogadores do meio de campo, fazendo com que o time conseguisse reter a posse de bola com mais sucesso.
Precisão dos chutes de primeira
Notamos que o jogador tinha uma tendência muita alta de errar um chute de primeira, mesmo se ele estivesse virado para o lado do gol e não tivesse perdido o equilíbrio.
Por conta disso, implementamos ajustes para que a precisão do chute seja maior se o jogador conseguir manter o equilíbrio ao tentar chutar de primeira.
Jogadores com a habilidade “Chute de primeira” terão uma chance ainda maior de acertar esses chutes no gol.
Esperamos que curtam a nova temporada do eFootball™ 2023 e a jogabilidade evoluída. Como sempre, agradecemos pelos comentários que vocês nos enviam. A equipe de jogabilidade levará sua opinião em conta para tentarmos dar uma experiência ainda mais imersiva para todos.
Correções gerais aplicadas para mitigar ou eliminar os erros exibidos abaixo
[PlayStation®5, PlayStation®4, Xbox Series X|S, Xbox One, Windows, Steam®]
・ The application may crash due to an error
・ When attempting a direct shot on the receiving end of crosses, the player may take a touch with his chest before shooting
・ Inputting a Controlled Shot command immediately after inputting a Stunning Shot command will see the player perform a pacy Controlled Shot
・ In online matches, kick feints may not be triggered even if a kick feint command is inputted
・ Trajectory adjustments of goal kicks are not reflected
・ For goalkeepers, the "pick up the ball" command may not be performed as intended
・ After inputting certain goalkeeping commands in specific sequences, the goalkeeper may become slow in movement
・ The goalkeeper may not get on his feet after performing a save
・ Certain goalkeepers may have their arms crossed when receiving the ball from the ballperson before a goal kick
・ The match may end abruptly just as the ball is deflected off a defending player and going into the net
・ When restarting with a quick throw-in, the match may restart without the ball being displayed
・ When the ball goes out for a corner kick, the match may restart immediately after the ball went out of play
・ Players' facial expressions may switch abruptly
・ The shoulders of some spectators may move in an unnatural manner
・ When there is a connection delay in online matches, players may move on their own after controlling the ball even if no commands were inputted
・ Certain commands could cause online PvP matches to end prematurely and result in them being voided
・ In certain stadiums, parts of the stands may illuminate excessively and flicker during certain cutscenes
・ In certain stadiums, the lighting around the roof may flicker during certain cutscenes
・ During the victory cutscenes of certain competitions, some parts of the stadium may not be displayed
・ In certain stadiums, pillar-like graphics are displayed in the foreground during replays.
・ The post-match Exp. Gain screen is displayed even if there are no Experience Points gained
・ If only ineligible Events are being held in Challenge Events (Authentic), an error will occur when proceeding from the Events screen
・ After exchanging eFootball™ Points for in-game items, the cursor returns to the top of the list
・ In the player details screen, the name of the column that displays information regarding Team Playstyle Proficiency is erroneously titled "Team Playstyle"
・ In [Contract] > [Standard Player List], continue displaying players without sorting will result in heavy screen transitions and movement
・ After developing a player to max Level, the small thumbnail image remains the same even though the Player Card photo has changed
・ In [Standard Player List], switching the Sort filters repeatedly between "Player Value" and "Price" will result in erroneous display of the Player List
・ In some languages, the end of sentences may be displayed erroneously in certain screens
・ In [Game Settings] > [Audio] > [Audio] > [Custom], environmental sounds may still be played in-match even if the [Stadium] option is set to 0
・ In some languages, the word order of the displayed text is erroneous
[iOS, Android]
・ The application may crash due to an error
・ When defending the opposition's passes and free-kicks, "Match-up" may not be triggered continuously and could instead be interrupted
・ When defending a set-piece with the Defending Control Type set to "Standard" for "Classic" Control Type, players will not dash even after pressing "Dash & Pressure"
・ Performing a Controlled Shot in instances such as immediately after performing a kick feint may result in a Stunning Shot being erroneously triggered
・ After passing to a nearby teammate in a short corner, ball control commands may not trigger as intended
・ When there is a connection delay in online matches, players may move on their own after controlling the ball even if no commands were inputted
・ The goalkeeper may not get on his feet after performing a save
・ Goalkeepers may react unnaturally to a back pass
・ Performing specific commands during a throw-in will result in throw-in feints being triggered in succession
・ When taking a corner kick, pressing the "Switch View" button repeatedly will result in the camera view being switched repeatedly
・ The match may end abruptly just as the ball is deflected off a defending player and going into the net
・ After a back pass is played to the goalkeeper, the goalkeeper may not take a touch which would result in an own goal
・ Buttons in the pause menu do not react if the screen is being touched
・ When scoring with a powerful shot, the ball may pierce through the goal net
・ When taking a free-kick for the first time with the camera zoomed out, pressing the "Switch Camera Angle" button repeatedly will see the command guides being displayed
・ The device's "Back" key may not work during offline matches
・ In online matches, the match may resume with the Game Plan Auto Settings screen still being displayed as the time limit runs out
・ Information regarding "Series" of players are not available in the in-match Game Plan screen
・ During online matches, a different Camera Settings than the one configured may be reflected instead
・ In [Camera Settings], tapping the "Back" button repeatedly may result in frequent switches between the Camera Settings screen and the blue background
・ During goal celebrations, if one finger is held down on the screen, the celebration cutscene cannot be skipped by tapping the screen with the other finger
・ The post-match Exp. Gain screen is displayed even if there are no Experience Points gained
・ In Friend Match, the edited team name is not displayed under Match History
・ In Friend Match, player injuries will still occur even after setting "Injuries" to "Off"
・ In Friend Match, accessing User Details will see the user's own details being displayed instead of the opponent's
・ In Game Plan, the Reserves menu remains active even if there are no Reserves player registered
・ In Game Plan, viewing the Player Details of a Reserves player will see the scroll position of the Reserves list being reset
・When the Card View display is selected under [My Team] > [Players], scrolling to the top or the bottom of the list will disable the "Rotate" option temporarily
・ When performing contract renewals under [My Team] > [Players], selecting a player after sorting in the order of [Duration of Contract] will see the Player Card of a different player being erroneously displayed
・ In the player details screen, the name of the column that displays information regarding Team Playstyle Proficiency is erroneously titled "Team Playstyle"
・ When putting a Lock on a manager whilst possessing more than 4 managers in the team, the Lock icon will appear momentarily on the other managers displayed in the back
・ In [Standard Player List] or [Manager List], mismatches between the displayed region names and images will occur when filtering players/managers with the "Nationalty/Region" option
・ When tapping an inactive menu, the menu sound effects may erroneously play
・ In instances where tapping the screen does not trigger screen transitions, menu sound effects may still erroneously play
・ In [Game Settings] > [Audio], environmental sounds may still be played in-match even if the [Stadium] option is set to 0
・ After setting Control Type to "Classic" in certain languages, the "Pressure button" is not mentioned in the "GK Dash" command guide under [Extras] > [Help] > [Command List] > [Defence]
・When Control Type is set to "Standard", the buttons displayed in the "Pressure" command tutorial video are incorrect
・ When a player receives a yellow card in the Tutorial match, the yellow card icon is not displayed next to the player's name
・ In the command tutorial for "Match-up", the displayed command feedback is different than the command performed
・ During Free Training, the entire screen may go black except for the UI displays
・ In the "Dribbling" and "Pressing" command tutorials, the "Opponent scored" message is erroneously displayed after the ball goes into either of the goals
Global Improvements
[PlayStation®5, PlayStation®4, Xbox Series X|S, Xbox One, Windows, Steam®]
・ When releasing a player that is already registered in Game Plan, an alert message will be displayed indicating that "The player is currently registered in a Game Plan", and said player can now be released directly afterwards
・ Various measures were taken to prevent manipulation of match results decision through ending online matches by impromper means
・ A variety of minor adjustments have been made to each mode and to matches, with the aim of improving the overall gaming experience
[iOS, Android]
・ Implemented changes to the positioning of buttons for "Classic" Control Type settings
・Players registered in Game Plan can be released directly, with an alert message indicating "You have selected a player in your Game Plan"
・ Various measures were taken to prevent manipulation of match results decision through ending online matches by impromper means
・ A variety of minor adjustments have been made to each mode and to matches, with the aim of improving the overall gaming experience
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